Ružová záhrada

 

Okolo mňa je ružová záhrada

za moju dušu sa hľadá náhrada.

 

Srdce ma bolí, nevládze biť

už sa mi s touto bolesťou nechce žiť.

 

Čo mám z tohto nudného života?

Ešte ma k tomu tlačí aj bota.

 

Vyzúvam si topánku, pohladím nohu

a otočím tvár smerom hore k Bohu.

 

Kráčam bosá po zelenej trávičke,

slzy smútku sa objavili na mojej tváričke.

 

Nôž stískam v ruke, čo spravím teraz?

Budem to možno ľutovať neraz.

 

Čepeľ sa blíži k môjmu srdiečku,

krv steká z rany a slza sedí na viečku.

 

Klesám na zem na tú trávu zelenú

a tvár mám čoraz viac bledú.

 

Srdce už nebije to viem isto –

pred očami už mám hmlisto.

 

Vidím tunel a svetlo v pozadí –

otočím sa a pozriem do dlaní.

 

Zvieram ružovú halúzku zo záhrady,

ktorá mi zahojí všetky moje rany.

 

Zvieram ju opatrne medzi prstami,

bojím sa čo bude ďalej s nami.

 

Čože je to za postavu predo mnou?

Volá ma a chce hovoriť som ňou.

 

Vraj ešte nemôžem zomrieť v tejto chvíli

a stále mi výčitkami uši píli.

 

 

Pýta sa ma ako ma to mohlo napadnúť,                       

zobrať nôž a srdce si naň nabodnúť.

 

Už viem, že to bola chyba, ale čo teraz?

Možno ma oživí veď to spravil neraz.

 

Chytil ma za ruku, pobozkal na čelo,

mizne v diaľke, ale stále pozerám na neho.

 

Už ho nevidím, zmizol mi v diaľke,

pozriem na zem a privoniam k fialke.

 

Sadnem si na zem a pozerám okolo seba

asi som sa dostala do neba.

 

Okolo mňa plno kvetou, to je krása,

čo som to urobila do frasa!

 

Už nie som v tuneli, ale v nebi asi

tu skutočne nepotrebujú žiadne pasy.

 

Ľahnem si na trávu, pozriem hore

a zistím, že som znova dole.

 

Znova vidím tunel, znova svetlo.

Ale kde je záhrada? Niet to!

 

Vidím svoje telo ležať na posteli zrazu

a duša sa k nemu blíži odrazu.

 

Vznášam sa nad telom to je krása,

oživiť mŕtveho predsa dá sa.

 

Lekári behajú okolo môjho tela

a z ich sŕdc vychádza neskutočná neha.

 

Oživujú moje telo stále dookola,

pozriem na seba a vrátim sa znova.

 

Otváram oči, dýcham vzduch

do môjho tela sa vrátil môj duch.

 

Opäť žijem, vrátila som sa na svet,

keď tu zbadám na stole kvet.

 

Ružový púčik ako z tej záhrady

a pochopím, že za mňa niet náhrady.