Sodoma a Gomora - Lot a jeho žena

 

Pozerám k oblohe, zrak sa mi kalí,

pretože kopa ohnivých gúľ sa k nám valí.

,,Neobzeraj sa ináč bude z teba soľný stĺp, miláčik môj,, ,

povedal Lót žene, aby zachránil život jej no aj ten svoj.

,,Chcem sa len pozrieť na tú štvrť kde nás nemali rady,

aby som videla, že v pekle smažiť sa budú tie snobské baby.,,

,,Vravím ti, neobzeraj sa ináč budeš ľutovať,

mŕtva budeš na druhom svete smútok mať.

 

,,Lót, len sa pozriem, kútikom oka, naozaj len,

aby som vedela, že to nie je len môj sen.,,

,,Nerob to ti hlúpa žena, čo s tebou robiť mám?

Keď chceš, otoč sa, ja budem šťastný aj sám.,,

 

Lótova žena otáča sa, zrak sa jej kalí ohnivým popolom zla,

pred jej očami nastala krutá čierno-čierna tma.

Lót sa neotáča, statočne drží sa v úzadí

no smrť ženy trápi ho a slzy z očí valí.

Kráča pospiatky k žene, aby pozrel na ňu posledný raz,

dotkol sa jej prstu a v ruke zlomil sa naraz.

,,Čo si mi to spravila? Teraz si mŕtva už,

a ja ostanem sám na časy večné nuž.,,

 

,,Ten prst na pamiatku nechám si,

aj tak nepotrebuješ ho, veď mŕtva si.,,

Lót zvieral prst v ruke, slza steká z očí,

a strach zo zajtrajška ho zrazu mučí.

Kráča preč, jeho tieň mizne v diaľke,

v Sodome už niet stopy ani po fialke.

Sodoma v plameňoch horí a horí

a Lóta smrť svojej ženy bolí....